tisdag 2 januari 2007

Pa Koh Tao

  • Vilket skadespel! Det ar skymning och himmelen ar helt otorlig! Hela stranden har stannat upp, ingen kan slita blicken. Himmelen ar sa livlig och allt annat sa stilla. Pa kuddar vid stranden, vattnet har sjunkigt undan nu ordentligt och batarna ligger nastan pa sanden. Facklor borjar tandas langs hela stranden. Jonglorer som vantar, ovar infor natten och the real deal. Jag kan inte sluta kolla pa himmelen, sluta tjata kan jag inte heller. Det har morknat nastan helt sedan dess att jag borjade skriva, alla eldar och lampor borjar trada fram pa riktigt. Norah Jones ersatts av lagmald techno. Inne pa min andra set-sang-sum. Idag, sol och grillad majs pa stranden. En hog thailandare som tillrattavisade mig och min systers kladsel...Imorgon: Longtail vid gryningen, snorkel hela dagen...
  • Aa det har varit lite oroligheter, sags det. Jag vet inte sa mycket. Med taxichaufforen som kalla, var det runt 6 st bomber, skadade sex turister, tva dog....jag som sagt inte nagon saker kalla... Skriv comments, jag blir sa glad!

6 kommentarer:

Viktoria sa...

vilket härligt liv. har sagt upp mig från ica nu, det börjar hoppa i benen. längtar tills våra vägar möts igen!

Anonym sa...

Jag var ej hemma då du var på msn, ute å kastade burkar och flaskor från nyår, var en hel del, sen promenerade jag en sväng. Jag förstod ingenting av det senaste du skrev, men det verkar bra där borta

/ Henrik

Anonym sa...

heeej!!
verkar som att du har det jätte bra! dina bilder o beskrivningar gör så att jag längtar bara mer o mer! Snart ses vi i värmen=)
ta hand om dig!!

Massa kramar Maria Loooo:D

Anonym sa...

Heej Sofia!
Shit vad jag bara vill komma dit nu. Börjar få lite panik eftersom det är så mycket jag måste fixa på så lite tid.
Det verkar som du har det jätte bra. endast 20 dar kvar tills vi ses.
Gott nytt år!
puss å kram / Linda

Anonym sa...

Savasti Sofia!
Skräckblandad förtjusninginför det stora äventyret. Klok, vacker och trevlig kommer du att få ut mycket.
Tänker på dig det sista jag gör innnan jag somnar varje kväll.
Puss och kram!
Mormor

Anonym sa...

Hej Sofia,

Vilka äventyr!!! Jag sitter och skall jobba men har fastnat vid din blogg och läser om alla äventyr du har varit med om. Herre gud unge var rädd om dig!!!
Är faktiskt lite avundsjuk också det låter verkligen fantastiskt.

Puss och kram
Ann-Mari