söndag 19 oktober 2008

Kanye West in Mexico City

Han är verkligen en av de mest underhållande artister som jag kan komma på. Trots att han garanterat inte befann sig i sitt favoritmusikland, så bjöd han på underhållning svår att jämföra. Vi såg honom på Roskilde för två och ett halvt år sedan, och den spelningen har jag tills nu benämnt som min bästa konsert. Han har sedan dess stigit allt högre upp, bort från det mänskliga, världsliga och ger nu ett intryck av att inte vara av denna jord! Det är imponerande, med obeskrivlig säkerhet exprementerar han och utmanar det han redan kan och allt han har gjort förut. Han rör sig konstant framåt med förmågan att aldrig upprepa sig. Varenda ord, takt och rörelse är ny och revolutionerande! Han är den oändlige underhållaren, världsbäst på show!
Jag är nöjd med spelningen, speciellt som att han bjöd på lite från sin kommande skiva. Han har börjat sjunga, visste ni det?

2 kommentarer:

Viktoria sa...

du har tur, jag har fått en liten förälskelse i new york. kanye west bjuder som vanligt på sig själv! jag ska på Rock the Bells i november, bla så ska Nas spela och Mos Def, kommer bli så grymt. åh, jag vill bara ha december så du kommer hem! alla världens kärlek.

Nikke K sa...

Jag vill också : ) Lär ha varit asfett! Jag tycker att det är dags att du kommer hem nu, för nu har du varit borta på tok för länge! Mekongklubben behöver ha en reunion å då måste ju du såklart vara med!

ta hand om dig! Kärlek / Niklas