lördag 30 december 2006

Nyarsafton

Emil: Jag hade precis tankt att fraga dig var ni hade bott for att fa lite tips, men da var det redan taget. Synd da! Men visst ar det ett sjysst hotell, superduper bra frukost! Var ni ocksa pa "gala dinner"? Vi ska dit ikvall och det vantas bli superflott! Vad kan det annars bli, da det kostar hela 400 kr per person, i Thailand! Maste kope en klanning. Vickan: Gott nytt ar! Vad sjysst med ryggsacken! Jag kan bara tipsa dig om att det enda du behover hemmifran ar apotek och underklader, ja iallafall nastan. jag ska typ skicka hem alla mina klader med mamma och pappa. Vasterlandska klader gor sig inge bra alls har. Idag har vi bara atit frukost, struntar i lunchen for att ladda till skaldjursfesten ikvall! Ligger mest vid polen och laser bok. kanner for att ta det lugnt efter gardagen da vi gick upp klockan atta allihopa, hyrde en pickupp och drog runt hela on. Vi red elefant, klattrade upp for ett vattenfall i en halvtimme for att sedan bada i en oerhort svalkande lite pool hogst upp. Vi halsade pa sorliga instangda apor, besokte en turistfri by och ett tempel dar vi tande rokelse for en mumifierad munk bakom ett glasfonster. Sedan akte vi till den otroligt haftiga, nedgagna, turistovanliga huvudstaden pa Sanui: Nathon. Det var en riktigt bra dag! Idag ska jag nog ligga kvar vid polen, kanske ga och fa massage vid stranden. Stranden dar vi bor ar inte sa charmig Det ar forsaljare och folk overallt, sa jag haller mig till poolen. Imorgon drar vi vidare for att snorkla pa Koh Tao. Vi stannar dar i tre dagar, sen tar vi bat till fastlandet. Min familj drar da sig uppat mot Bangkok, och jag forsatter nedat mot, ja vi far se, SJALV. Sa jag har drygt fem dagar kvar i lyx, sen borjar aventyret! Jag postar lite bilder fran Koh Pangan som jag inte fick upp forra gangen: GOTT NYTT AR PA ER ALLA!! 1. Helene, Olle och Frank vid solnedgangen 2. Marknaden vi Thongsala 3. Moppeds 4. Gata i Haad Rin 5. Thaiboxning pa fullmanestranden Haad Rin

Inga kommentarer: