tisdag 19 februari 2008

Laughing when running!

Nu har det äntligen hänt tillräckligt för att skramla samman till en rapport. Bor man utan att resa blir allt annars snabbt vana och vardag. Dagarna smälter samman, jag måste skriva notiser i min almanacka för att kunna skilja dem åt. De senaste dagarna har dock varit mycket minnesvärda. Solen har visat sig och gett oss två mycket sköna åkdagar. Det är fantastiskt vad solen kan göra inverkan! Färger förändras, humöret och modet får sig en kick. Solljuset tar fram konturer, gör berg och skog skarpare. Omgivningen blir på alla sätt mer uttrycksfull, och drar med alla dess besökare. Vi (Jag, Fredrik, Emil, David, Carro, Ina, Lina och Johanna) glassade runt på Whistler, solade i liften (någon har planerat riktigt bra då solen alltid är vänd åt rätt håll), och kände livet i oss!
Speciellt upprymd var jag, som börjar märka att något riktigt bra håller på att hända med min åkning. De sista åken i Peak to Creek igår var fantastiska! Jag vågar äntligen åka fort, jag orkar äntligen stå emot. Oro, ovana och ängslan har blivit mod, snygg åkning och rå njutning! Kände mig utan att vara blyg, jävligt grym (både bra och cool, Anna). Jag skrattade med solen i ryggen hela vägen ner, från toppen till byn!

Efter igår föddes suget i mig, nu vill jag bara åka, åka. Tråkigt bara att min svaga fotled sätter käppar i hjulen. Just nu har jag den tejpad när jag åker och jag har börjat göra tåhävningar och cirklar med fötterna. Jag tror dock att det är ett par nya boots som blir lösningen på problemet. I de jag har nu, glider fötterna bara runt. Det blir en rejäl extra utgift, men jag tror att det kan vara värt det. Fötterna slits och mår inte bra.

På jobbet har jag däremot börjat må bra. På Monk’s jobbar det många sköna, jag känner väl inte riktigt någon ännu sådär jättebra, men stället har potential. Jag känner mig fortfarande som Bambi, men tydligen tycker de att jag gör ett väldigt bra jobb. Jag är ovan vid denna typ att rent fysiskt arbete, i söndags jobbade jag elva timmar med en kvarts rast. Det är restaurang, jag gillar det! Det är fortfarande lite mentalt jobbigt att gå dit och jobba och inte veta riktigt vad man håller på med, lite ovant att lösa stressade situationer på engelska. Men det är kul och utmanande, och snart kommer det bara att vara roligt och som en promenad i parken.

En ytterligare nyhet att hurra över är att vi igår fick reda på att man inte alls behöver vara 25 år för att hyra bil här. Det öppnade för drömmar och planer om en West Coast Roadtrip ner i Kalifornien. Vår kära lägenhet i en bil! Jag gillar verkligen vår lägenhet. Tanken, planen, är att börja köra någon gång i mitten av april. Målen är fortfarande ytterst oklara, men det finns gott om roadtrip planners på nätet. Fredrik är mycket inne på någon slags vinresa. Vidare är min egen tanke att hoppa av efter någon vecka och ta en Greyhound till min käre bror. Åh, jag har inte sett honom på ett halvår!

Vad finns det mer att säga, mer än att jag har hittat åkglädjen som jag visste att jag hade? Ikväll blir det nog någon typ av utgång. Utgångarna här är befriande, prestigelösa och tidiga. Inte sällan snubblar man in hem genom dörren innan midnatt. Det är en bra rytm, passar mig och passar åkningen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Toppen!!
Jag blir grön av avund av att titta på bilderna och glad av att läsa om din åkning.

Till helgen åker vi till Östersund för att gratta Klara och Frida, nio år fyller dom.

Massor av hälsningar

Amelia&S-I

Anonym sa...

Heej,
Va roligt med en roadtrip på US West Coast, det tror jag blir skithäftigt. Det enda som jag har egen erfarenhet av är San Fransisco och LA och High Way 1 efter kusten däremellan. Och den sträckan är jättefin. Tror också att är fint längre norrut. Seattle skall vara en fin stad med mycket klubbar, musik och uteliv. Och besöka vingårdar är också en höjdare.
Ni har ju World Cup i Whistler nu och det visas på TV här. Försök att hålla dig framme så att du kommer med i bild. Hälsa Anja från mig.
Nog tror jag Nina skulle tycka att det var skithäftigt att hälsa på dig men det är en väldigt stor kostnad för så kort tid. Det har hon nog inte råd med.
Det låter som om att du har det jättebra. Det känns som att man själv är där lite grann i dina målande beskrivningar.
På lördag skall vi ha Nike och Frank över natten, det blir veckan höjdpunkt.
Köp nya boots och fortsätt att njuta.
/Pappa

Anonym sa...

Jaa, bila på västkusten! Gör det!
Exakt nu tittar vi på Världs Cupen i Whistler - var är du??? Tittar du på?

Kram, kram, kram/mamma

Henrik Bylund sa...

Hej!

Du verkar uppat, harligt att lasa och bra. Kul inlagg overlag, men foten maste du jobba upp. Du vet hur jag tjatar.
En bilresa till Cali verkar ocksa som en splendid ide! Sjalv har jag precis tagit dykcert och ska ut inatt och dyka igen. Gick ut som nr 1 i min grupp (pa fyra pers)
Sen blir det fest med hela skolan!

Manga varma och solbruna kramar
Henrik!