söndag 24 augusti 2008

Nya bilder, Zilpolite, Oaxaca, Mexico

Vadret ar sa fint denna lediga sondag. Jag ger er bilderna nu, uppdateringen och min nya plan kommer inom nagra dagar.
Henrik och Shunashi i poolen
Martina badar med Jose (Jose ar superautistisk)
Hihi, det ar inte sa latt att titta at kameran nar man ar blind, Mariano i poolen.
Jag, Rey och Hajen (Paco)
Paco, bor har pa Piña och ar en av de fyra totalberoende ungdomar som vi volontarer har som arbetsuppgift att ta hand om.
Mattjuv
Jag och Martina pa stranden Den enda gatan i Zipolite Utsikt over Zipolite Strand fran vart favvokaffestalle Bety kommer hit med sin mamma i perioder for rehabilitation. Underbara, gulliga unge! I vantan pa solnedgangen... Rullstolsbasket, en mycket popular aktivitet pa Piña Jag, Henrik och Martina har konstant sallskap av hunden Perica

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder Sofia (lite lågupplösta bara för att titta på detaljer). Kul att se vad ni pysslar med.
Många pussar från Pappa.

Anonym sa...

Hej min/vår älskade Sofia!

Jag har varit dålig på att skriva på sista tiden men tänker på dig massor OCH längtar efter dig massor!!

Vilka fina bilder och vilka fina texter du skriver, jag och Olle läser högt för varandra och njuter av att lyssna på det du skriver.

Förstår att den här sista tiden har varit en prövning, på många olika sätt men jag tror precis som du skriver att det är bra att inte ge upp i början utan ge sig själv lite tid att anpassa sig till situationen, maten, språket, människorna och allt vad det innebär att ta sig an en sån uppgift som du har gjort.
Nobody said it was easy!

Här hemma rullar det på, Nike och Frank har ju fyllt 3 och 5 och är stora!!
Igår var vi på Gröna Lund och Nike ville förstås bara göra det som kittlade mest i magen, typ mini-fritt fall och liknande.
Undra hur det kommer att bli när hon är 15 år?! ; )

Frank höll sig nära, nära med en sedvanlig hand innanför min, mormors eller mosters BH men blev ändå grymt stolt över sig själv när han hade åkt nyckelpigan och veteranbilarna och båda barnen rusade igenom lustiga huset och tjöt av glädje när vi avslutade med flygande mattan, woooiiiii!!

Nu är det snart september och dagarna blir kyligare och kvällarna mörkare. Ändå lite mysigt på något sätt nu när man insett att semestern faktiskt är över och det är dags för höst.

Förra helgen var vi på bröllop då min bästa vän Josefine gifte sig på Sandhamn. Jag, Ebba och Josefines syster Jenny var tärnor och allt var mycket fint, vackert och roligt. Olle var fotograf och tog massa fina bilder som du får se när du kommer hem.
Vi missade ju då dock Lenas stora fest tyvärr men vi hörde att den hade varit grymt lyckad TROTS att inte jag och Olle var där!! Hehe.

Nu ska jag jobba lite.
Ta hand om dig och hälsa Henrik!

Triljoner pussar och kramar från mig, Olle, Nike, Frank och Vega

Anonym sa...

Hej Sofia!
Sitter och redigerar ihop nästa Palmblad för Piña Palmeras Vänner och undrar om jag får använda din bild av Paco och Zipolite strandbilden. Självklart kommer fotografens namn att anges.
Dessutom kommer ju din CBR-artiel med i nästa Palmblad.

Ta hand om dig och hälsa Henrik

Sten-Ivan