torsdag 28 december 2006

Fortfarande pa Haad Son Resort, Koh Pangan. Nu har jag blivit battre i sjukdomen, men som kompensation satte min morbror upp en trasig hangmatta mellan tva trad. Jag foll rakt pa svanskotan, over en meter. Idag kan jag sitta ordentligt, men jag gar och reser mig som en tant. Vart fina lyxiga hotell har borjat kannas lite instangt, och jag var sugen pa att titta till andra sidan av on innan vi aker vidare tillbaka till Koh Samui, sa efter att jag pa formiddagen hade last lite bok och atit suveran kyckling med cashew, tog vi vara hyrmoppar och racade mot Thoungsala. Moped ar verkligen det ultimata sattet att ta sig fram pa en sadan har o! Om man inte ar en mes vill saga. Det gar i hogt tempo, ar riktigt farligt, men otroligt kul! Alla kor moppe har, det ar inte sallan som man ser foraldrar med tva, treariga barn i knaet, eller kanske tva nioariga flickor som kastar sig i 50 mellan jeepar, moppar, hundar och manniskor. Vagarna ar inte heller att lita pa...gropiga som sjutton, smala och snava. Men det ar en utmaning! Det ar sa tufft att slanga runt pa en moppe i en sadan har miljo. Alla manniskor, alla lukter fran mat, alla barer med charmiga namn. Till slut kom vi fram till Haad Rin, jag ville ju kolla in lite vad som vantade mig. Haad Rin ar namligen dar allt kommer att handa, det ar the full moon area! Kanslan var festival: barer, sunk, damm, matos, musik...Jag ser fram emot da alla kommer ner! Da blir det fest! Det ar som ett varmt roskilde, helt underbart! Man arligt talat tror jag inte att jag klarar mig dar pa ett sant har stalle mer an en vacka. Det ar alldeles for lite skonhet for mig. Man kan faktiskt stimuleras av naturen, skonheten, maten och lugnet. Imorn vid tio drar vi till Koh Samui. Maste hinna ta en turistbild pa hotellet pa morgonen innan. Smily House heter hotellet dit vi ska, allt har sa bra namn! Nu ska jag ga och ata middag. Tank vad den varma luften kan gora med en, och solen!
Sami, hotellets maskot, (knappt 1 ar)
Sofia pa moppetur
Longtail vid Koh Ma
Stranden vid Had Salat
Had Salat

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!

Smily House!?!?!?!?
Fan där bodde ju jag! Ni måste dra och käka på Starfish And Coffee lite längre ner på "gatan"... Riktigt schysst ställe.

Härligt att du har det bra!

/Emil

Viktoria sa...

det börjar dra ihop sig nu, jag o maria var o köpte alla reseprylar häromdan!
förövrigt fick jag en supderduper bra väska i julklapp, 75+15 liter=) mycket trevligt!
när är det familjen åker hem? har du planerat något för den tiden du är själv?
vi ses snart min vän!/V

Viktoria sa...

glömde säga gott nytt år! hälsa la familia!