Henrik går över vår skolgård, byggnaden i bakgrunden är det kända univerisetsbiblioteket
Filiz och Henrik på väg till biblioteket för att plugga
Beatriz (Henriks moster), jag och Amelia (Henrik mor). Jag hjälpte till att sälja Tamales en kväll.
En lördag åkte vi med skolan på utflykt till Teotihuacan. Detta är en arkeologisk plats med, en stad byggd av Tolterkerna minst 500 år före kristus. Detta är den största av de två pyramiderna, Solpyramiden.
Zócalo, Mexiko Citys centrum. När bilden togs höll en dödsmetallkonsert på att dra igång. Det kändes ganska olustigt när vi senare gick in i Katedralen bakom och mässan som hölls totalt överröstades av musiken.
Poliser på Zócalo
Vi åkte Turibus en dag, här ser ni Mexikos frihetsmonument.
En sådanhär buss tar vi varje dag till skolan. Kostar 2,50 pesos och fungerar så fantastiskt bra, trots att tidtabell saknas!
Tunnelbanestationen Sevilla, kryllade nästan uteslutande av svartklädda ungdomar.
I det här huset bodde Mexikos mest kända konstnärinna: Frida Kahlo
Filiz och jag besökte den stora, centrala parken Chapultepec. I Mexiko verkar parker vara till för par som vill pussas.
I Chapultepec ligger Mexikos enda slott. Slottet fungerade förr som bostad åt presidenten, men är sedan länge ett museum öppen för allmänheten.
Slottet ligger bra upphöjt, vilket er en fantastisk utsikt över staden.
Sofia
Klassiskt, är man ute och turister måste man ha med sig minst ett foto på uniformerade invånare och sig själv...
På midsommar åkte vi med våra koreanska vänner på utflykt utanför staden.
Jag och Henrik
Restaurangen hade levande fisk i dammar som man fick köpa.
Sen lagade Ivette en mycket god koreansk soppa på det hela!









3 kommentarer:
hej tuffing! mår du bra? vad gör du efter julen?
PUSS
Käraste lilla vän,hemma igen och amerikabesöket avslutat.Ölandsbesöket var toppen,men det hela hade inte kunnat ganomföras utan den FANTASTISKA uppslutningen och hjälpen från våra underbara barn.Hörde att du varit sjuk,det har väl gått över nu hoppas jag.Tack för adressen,brev kommer.Mormor.
Din klokskap gör mig stolt och varm om hjärtat.Ta till dig allt du ser och hör och göm det.Det du gör nu tror jag är den viktigaste delen av hela din resa.När du blir lika gammal som jag är detta vad du kommer att minnas.Mormor 'älskar dig så mycket.Kram,lilla vän.
Skicka en kommentar